The PreMusic project targets the early development of rhythmic capacities and test early rhythm-oriented musical interventions (MI) in the neonatal intensive care unit (NICU) to improve the functionality of neural networks responsible for perceptual and cognitive sequencing. PreMusic is a 48 months project funded by the French National Research Agency.

The consortium of PreMusic consists of experts in cognitive neuroscience, music, computational music analysis, engineers, and clinicians to conduct a structured and controlled longitudinal study, on the benefits of very early MI for premature born infants. Partners of this project are:

• GRAMFC, INSERM, UPJV, Amiens, France (PI)
  • MIS, UPJV, Amiens, France
  • LEAD, CNRS UMR 5020, Dijon, France
  • McMaster University, Hamilton, Canada

Le projet PreMusic cible le développement précoce des capacités rythmiques et teste des interventions musicales précoces orientées vers le rythme dans le service de soins intensifs de néonatalogie du CHU Amiens, afin d'améliorer la fonctionnalité des réseaux de neurones responsables du séquençage perceptif et cognitif. PreMusic est un projet de 48 mois financé par l'Agence Nationale de la Recherche.

Le consortium de PreMusic est composé d'experts en neurosciences cognitives, en musique, en analyse musicale computationnelle, d'ingénieurs et de cliniciens pour mener une étude longitudinale structurée et contrôlée sur les avantages d’interventions musicales pour les très grands prématurés. Les partenaires de ce projet sont :

- GRAMFC, INSERM, UPJV, Amiens, France (PI)

- MIS, UPJV, Amiens, France

- LEAD, CNRS UMR 5020, Dijon, France

- McMaster University, Hamilton, Canada

Date de début
Date de fin
Responsable pour le MIS
Florence LEVE
Financement pour le MIS ( en euros)
Partenaire(s)
GRAMFC